27 juni 2015! ♥

 

27 juni 2015

Idag skulle du, min kära storebror fyllt 25 år. Det är helt ofattbart, att du inte längre finns med oss. Mitt i livet, förlorade vi dig och som vi saknar dig.

När du gick bort var jag bara 18 år. Jag var mitt i livet, varken barn eller vuxen. Jag visste inte då hur jag skulle hantera det. Men idag några år senare har jag blivit äldre, starkare och är mycket bättre på att hantera en dag som denna. En dag med så mycket känslor. En dag som skulle varit så speciell för dig, en dag då skulle fyllt 25 år.

 

 Sorgen kommer och och går. Sorg och ibland ilska och tillslut också acceptans. Acceptansen kommer aldrig vinna över saknaden. Men idag vinner minnena över tomrummet. För idag är det din dag, och istället för att vara tänka på att du inte finns med oss, så tänker jag på alla våra minnen ihop. Jag tänker på att du hann ge mig så otroligt mycket innan du försvann, trots att du var så ung. Du hann visadin allra bästa sida för alla, och det är det vi bär med oss. Du var omtänksam, glad, hjälpsam, smart och jordnära, du var fantastisk.

 

 Det går aldrig många timmar utan att jag i något sammanhang tänker på dig, Tobias. Och det händer inte bara ibland utan väldigt ofta att jag gråter. Men tiden läker sår. För hur man aldrig kan tro att det kan ske så sker det. Fråga mig inte hur bara. Eller när. Iallafall sorgens sår. De djupa huggen. Tårarna. Det läker. Det gör mindre ont. Och man kommer vidare.  Det som hände mig och min familj för snart tre & ett halvt år sedan är något jag får bära av mig resten av mitt liv, det är en sorg som aldrig kommer försvinna. Det finns bra stunder, dagar, veckor och till och med månader, det är jag ett tydligt exempel på, men mitt liv, det blir aldrig som förut, och det vet alla där ute, varenda en av er.

 

 Man lär sig förhålla sig till det man aldrig trodde skulle hända så tidigt i livet. Att aldrig mera ses. Trots smärtan så lever vi vidare, vi lever för dig och enligt mig själv så tycker jag vi gör det jävligt bra. Det vara bara det jag ville säga, Tobias 

Stort grattis på din 25-års dag, min ängel.

Jag hoppas du blir firad rejält där uppe, för det är du värd.

     Jag älskar dig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0