Min lilla Jossan♥

 
Att få höra sin egna kusin på radion, pratandes om våran underbara Tobias, gör mig så himla stolt. Att du 2 dagar efter beskedet om olyckan och dödsfallet lyckades börja skriva din egna låt till honom, och att du sedan 2 veckor senare framför den på hans begravning, är helt jävla otroligt. När du sjöng i kyrkan, kunde jag knappt ta in något av de orden du sa,men nu när jag hört låten om och om igen, är den så sann,så perfekt och så jävla bra och fin gjord.
Eftersom jag själv sjöng "Hallelujah" på begravningen, var jag ganska inne i mina egna tankar och jag var väldigt rädd, men jag trodde hela tiden på dig, att du skulle lyckas, för med dig sittandes med en gitarr kan inget gå fel. Och jag visste, har jag dig brevid mig,klarar jag allt.
 
Nu 2 år senare efter dödsfallet sitter du i radion och pratar om Tobias och dina egen skrivna låtar och vad som får dig att hålla på med musik osv, alltså, jag fattar inte jossan. Du är helt otrolig och jag är så himla stolt över dig. Jag hoppas du vet det.
 
Tack för att du hjälpte mig med min sång till begravningen, för att du stöttade mig och för att du trodde på mig och hela tiden var brevid mig. Tack också för att du gjorde mig sällskap upp på scenen på torget sommaren 2012, utan dig, hade jag inte fått fram en ton. Du är så himla duktig och jag vet att du kommer nå så jävla långt,precis dit du vill.
 
Jag säger som du, fortsätt, fortsätt,fortsät
 
Ditt ljus och din dröm, kommer aldrig någonsin slockna
 
 
Lyssna på Jossan i länken nedan. Där kan du höra henne prata och även sjunga två otroligt fina låtar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=5764264
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0