Att släppa taget

Idag lämnade Daniel Varberg för 3 veckors semester i Thailand. Att släppa iväg han var inte det lättaste,tårarna rann hela kvällen igår och i princip hela natten. Vaknade i morse och gick ner till hans rum, där sängen var bäddad och rummet städat, ingen unken lukt (som det alltid brukar vara), och ingen Daniel.. :( 
 
 Att vara i samma hus och leva tillsammans med sin bror dag ut och dag in, blir en vana, det vet alla som har ett syskon. Efter allt som har hänt vår familj blir det också ännu jobbigare att vara ensam kvar, att inte ha Daniel i närheten utan "bara" mamma & pappa. Daniel är i en helt annan världsdel,i ett helt annat land, vilket gör mig rädd och orolig. Att Tobias gick bort i en trafikolycka i just Thailand för snart 1 årsen, gör det också värre.  Att inte Daniel heller kommer vara hemma på 1-års dagen gör heller ingenting bättre.
  Det kommer vara tomt, så fruktansvärt jävla tomt.
 

Av detta jag skriver kanske bara häflten förstår sig på,
men ska jag vara ärlig, så skiter jag i vilket, jag orkar inte med människor som tror sig veta något, när dom inte varit med om det själva. Jag är trött på människor som sviker och ljuger, och som inte är ärliga. Det är så mycket människor som har hört av sig under detta året,men hälften menar ingenting vad dom säger/skriver,vilket gör mig så jävla arg,besviken och ledsen. Att jag INTE kan komma till skolan och vara ledsen utan att folk ska undra vad det är med mig och undra varför jag inte släpper taget om min bror eftersom det har gått så lång tid, är fan SJUKT.
 
NI FÖRSTÅR INTE, inte ett jävla skit förstår ni.
Det är mitt liv, min sorg, mitt hjärta,min familj OCH min bror, som har dött. INTE din.
-
 
Daniel, njut av varje sekund, du är så jävla värd detta!
Längtar redan tills du kommer hem igen :´)
 ♥
 

Kommentarer
Postat av: janice

din bror?

http://tinypic.com/view.php?pic=4vkefb&s=5

Svar: Vad menar du med det?
Lisa Larsson

2013-01-15 @ 20:22:15
URL: http://ettutre.blogg.se/
Postat av: cajsa

Hjärtat, jag vet hur det känns.
Trots att vi antagligen känner helt olika ibland, man har olika tankar och man ser på saker olika. Men jag vet ju hur det känns.
Jag vill tacka dig så otroligt mycket för att du har gjort allt på nåt sätt enklare, att du har visat att ibland mår man inte så bra, men det är inte heller meningen att man ska göra det när ens syskon har gått bort.
Jag känner exakt som du, när folk säger till en "Va positiv, gå vidare" det går inte gå vidare eller släppa taget om att en så nära person har försvunnit.
Jens är ju också iväg, och jag ska säga till dig att det är verkligen inte kul att sitta ensam hemma som barn så länge, speciellt inte när man är van att ha 2 bröder hemma. Men vi finns för varandra eller hur? så bara hör av dig om det är något ! kram <3

2013-01-16 @ 11:09:55
URL: http://www.cajsaaborgh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0