Man slutar aldrig förvånas

Fallet är nu avskrivet.
 
En vän sa till mig igår att dom nyheterna som kommer ut på Aftonbladet alltid känns så långt bort. Det gäller aldrig sig själv eller någon i ens närhet. Men plötsligt är det åter igen en nyhet på på första sidan som gäller ens egna bror.Det har gått mer än 1 år och nu är domen klar, det blir böter, men inget fängelse för han som körde lastbilen. Jag vet inte vad jag tycker om detta ens, jag kan inte beskriva i ord hur irreterad jag blir på nyheter osv. Det har t.ex. skrivit att vi godkänt att domen nu är klar,men vafan är det vi ska godkänna? Vad kan vi ens göra åt saken? Om det var ett hjul eller om chauffören somnade spelar väl fan ingen roll. Han dödade 5 personer, varav 4 unga,friska ungdomar från Varberg som hade hela livet framför sig och varav en är min egna bror och den andra min brors flickvän.
Ingenting går att ändra, det spelar ingen roll hur det gick till för Tobias är död och det kommer han alltid att vara....Saknaden är fruktansvärd att bära och varje dag är en ny utmaning men också en dag närmare tills vi ses igen. Jag ställer mig fortfarande frågan... Varför kom ni på den vägen, just i den jävla sekunden..?

Saknaden är enorm och en sådan här dag, gör det ännu mera ont att läsa om olyckan.

Vi glömmer er aldrig!

 



Artikeln som kom ut igår 24/2-2013 om olyckan förra året.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16303836.ab

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det har ju funnits bilder ute på de omkomna på olycksplatsen. Har ni anhöriga känt till detta och kunnat stoppa det på något sätt? Internet lever verkligen sitt eget liv...

Svar: Vi vet.Vi har inte sett några, och vill inte se heller. Men vi har hört från många andra,kompisar osv att det har funnits. Ingen från media har sagt till oss om det, utan man fick helt enkelt upptäcka det själv, om du förstår.. vilket är osannolikt, helt jävla sjukt
Lisa Larsson

2013-03-05 @ 16:28:21
Postat av: Anonym

Det är iallafall bra att ni har blivit varnade, så att ni inte har hunnit se några av misstag utan har kunnat välja bort. Mycket sjukt. Men jag vill bara säga att jag tror inte media har någonting med det att göra. Det är privatpersoner som lagt upp och spridit vidare på forum.

Svar: Varnade och varnade, folk har frågat om vi har sett typ. Nej kanske inte just det,men det finns så mycket annat, dom är inblandade i, så det räcker och blir över, idioter allihop
Lisa Larsson

2013-03-11 @ 06:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0