Vem fan bryr sig om Facebook? - JAG!

Facebook.. Nu var vi där igen. Sidan som ungefär hälften av befolkningen rent ut sagt "hatar" och inte alls förstår sig på. I hälften av den befolkningen ingår mina föräldrar. Jag vet att ni läser detta, och kanske inte förstår allt i detalj,men jag hoppas dock ni förstår innebörden av det hela. Här delar man mer av sitt liv än vad man förstår själv,men FAN vad det kan vara bra ibland. Det är så skönt att kunna gå in på Tobias egna sida och se hur mycket bilder det finns på honom och hur mycket han har skrivit, som fått en själv och många andra att skratta. Alla minnen väcks till liv, och ibland kommer det tårar men ibland får man också ett leende på läpparna..
 
Tobias var killen som inte tyckte man skulle lägga ut uppdateringar om vad man gör idag och vad man gör imorgon osv, det var så töntigt och väldigt "fjortis" i hans ögon. När jag t.ex. skaffade facebook, så blev det en del sådant för mig,och ibland kunde han bli riktigt arg på mig och inte alls förstå sig på vad jag skrev och varför jag gjorde det.. " DET ÄR INGEN SOM BRYR SIG, LISA" var det jag fick höra. "OK, OCH JAG BRYR MIG INTE VAD DU TYCKER" svarade jag tillbaka.. men det gjorde jag. Om jag ska vara ärlig så försökte jag faktiskt ändra mitt betende på facebook. Jag försökte leka lite mer mogen. Jag vet inte om jag lyckades, men jag hoppas det och istället för att du " skämdes " för mig, hoppas jag att du var stolt över mig.
 
Som sagt, du var mer typen som skulle skriva något på din facebook som fick folk att tycka du var rolig, smart och jävligt begåvad på många sätt och vis.. Haha! Ibland kunde det dock slinka in lite "Taggar för match/ fest" eller något liknande. Vilket var det JAG brukade stå för.. (Opps.. Nu kanske jag försa mig till min mor och far)
 
Här är några exempel på det du har skrivit under "dina år "..
 
"Ikea + Elin Hedbris = Personlig konkurs."

"Jobbet tar mig denna kväll till Volviahallen och Gothia Cup. Cupen har inte förändrats ett dugg. Åsas ledare, spelare och supportrar är fortfarande dumma i huvudet och inkompetenta."
 
"Seriefinalseger, sol, Elin och FEST! My god, life's good!"
 
"Taggar för match mot Warberg ikväll, finns inget annat än vinst!"
 
"Lägenhet från och med 1 augusti, magiskt!"
 
"Mäktig hyllning till de avlidna idrottsprofilerna - särskilt Stefan Liv. Oerhört fint!"
Din hyllning var lika fin/ Din syster.
 
Det bästa du någonsin har skrivit är nog detta nedan.. Jag är så jävla glad att du fick chansen att uppleva detta. Att du fick leva din dröm och även ett år senare åka dit med din älskade Elin som du saknade så fruktansvärt mycket under dessa två månader med Kalle.
 
2011 med Kalle
"Lever drömmen och drar mot Dubai, thailand, malaysia och eventuellt Vietnam och Filipinerna imorgon. 2 månaders semester, shit man klart det är nice!"
 
2012 med Elin
"3 veckors semester, Thailand och ett lyckorus utan dess like. Så jävla nice!"
 
Tyvärr tog resan slut alldeles för tidigt och jag har inte ord på hur arg och ledsen jag är för att du inte fick komma hem igen... Jag saknar dig, alldeles för mycket.
 
 
Ni har sett den förr,men ni får se den igen.
Foto taget: 31 Januari 2012 av min älskade Tobias. Dagen innan han försvann ur våra liv.
 
Den sista bilden i hans liv symboliserade: En bild säger mer än tusen ord.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0