Så minns jag 2012

2012-12-31, Nyårsafton.
 
Att sumera ett år som har varit det värsta i hela mitt liv, är inte något jag har sett fram emot, men jag tänker göra det här och nu.
 
2012 började bra, jag firade nyårsafton 2011 först med mina bästa vänner, sedan lite innan tolvslaget mötte jag upp min bror, Tobias och hans flickvän Elin för att fira in det nya året. Det nya året som skulle bli 2012.  Det var väldigt fridfullt och en mysig stämning. Tobias & Elin var världens lyckligaste tillsammans och vi lovade varandra, att detta året, skulle bli ett bra år.
 
Januari gick, dock stannade mitt och många andras liv upp den 1 Februari 2012. Det var då min bror, Tobias med flickvännen Elin och deras två kompisar Johan och Frida omkom i en bilolycka i Thailand. Jag fick beskedet när jag var i skolan av min pappa. Min värld har nog aldrig stått så still som den gjorde då jag fick reda på vad som hade hänt. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag hade förlorat en bror, en bror så ung, så levande, så fantastisk. Jag tänkte då att, hur kan en värld vara så orättvis? Hur kan ett liv bara ta slut på en sekund?  Varför just min bror? Varför, varför, varför? Så mycket frågor,men fortfarande har jag inte fått några svar.
 
Februari var som ni förstår en tung månad,med bl.a. begravning och val av gravplats, gravsten, dödsannons osv osv. Det låter helt fel, det gör det verkligen, och det ÄR det verkligen. Men om det var något vi ville, så var det att Tobias & Elin skulle få den absolut finaste begravningen och vi ville göra allt för att få den till deras och ingen annans. Allt skulle vara perfekt. Ingenting skulle gå bli sådär eller inte så nogrannt, för dom var värda det bästa och vi lyckades, allt blev perfekt och precis så som dom hade velat ha det. Vilket nu och idag känns väldigt bra.
 
Begravningen var dagen då man förstod hur älskade både Tobias & Elin var. Fantastiska människor kom för att hedra dom.Bildspel på Tobias & Elin spelades under hela begravningen i bakgrunden tillsammans med en otrolig massa fin musik. Jag sjöng Hallelujah, min kusin sjöng en egenskriven låt och Markus,våran älskade barndoms vän sjöng Håkan Hellström ♥  
Some die young med Laleh ramade också in hela stunden i kyrkan, det är en otroligt stark låt som även idag skär i hjärtat.
 
Månaderna gick och sorgen var fruktansvärd att bära med sig, det är den även idag.
 
I mars åkte jag upp till Stockholm till mina kusiner,för att gå på AVICII,vilken kväll!! Så himla roligt och hela konserten var magisk.
 
I maj tog jag en paus från Varberg igen. Jag, mamma, pappa och min fina vän Amanda+ Fam. Hedbris tog 1 lugn och skön vecka i Ayia Napa, det blev såklart tårar men också glädje, sol & bad. Vilket var underbart.
 
Jag vet inte hur många gånger man känner att det är totalt meningslöst med att leva, hur ofta tomheten finns hos oss och hur jävla mycket vi saknar er.  Trots detta så ler vi, vi skrattar och har roligt tillsammans med nära och kära.
 
Juni kom och sommaren började. Mina två bästa killkompisar Noah & Axel tog studenten, detta resulterade till en jävla fest såklart. Många av mina kompisar tog körkort,vilket jag är evigt tacksam för. Vet inte hur många gånger ni har ställt upp och kört mig, jag har en del att ta igen nu när det närmar sig för mig.. ;) men det har jag lovat er.
 
Min bror Daniel ordnade även upp en fet midsommarfest hos oss, denna kvällen var väldigt rolig och sjukt lyckad! Du är bäst
 
27 Juni, Tobias födelsedag, no words, just tears.
Det var så fruktansvärt fint vid graven, jag satt med dig, hela dagen! ♥
 
Resten av sommaren bestod mycket av jobb,men även av en massa roliga stunder med kompisar, och familj.
Den 21 Juli inträffade det dock ännu något hemskt som fick hela Varberg att tystna igen. En fin kille vid namn Johan gick bort. Min bror Daniel kände han väl och även många av hans kompisar. Det är fruktansvärt bara jag tänker på det. Jag har sedan denna dagen, pratat med Johans syster Cajsa och vi har funnits för varandra i svåra lägen, och så tror jag även det kommer vara en lång tid framöver.
 
Den 17 Augusti packade jag och mina 8 bästa tjejkompisar en väska till Magaluf, för sol,bad, fest och en jävla massa oroliga föräldrar. Jag tror vi lyckades med vår plan och jag har aldrig haft så roligt. Vi träffade 4 underbara killar från nässjö, Jesper, Viktor, Dennis och Robin. Vi höll ihop hela veckan och träffas även nu i efterhand, vilket är så jävla roligt. Jag känner på mig att denna resan, kommer vi göra om!!  Världsklass
 
Efter en vecka i magaluf var jag sedan tillbaka som student i skolan!
 
28 Augusti, fyllde jag ÄNTLIGEN 18 jävla år, vilket betydde krogen för min del OCH köpa trisslotter.. ;)
 
26 September, Elins födelsedag♥
 
Oktober var seg och en fin vän gick även här bort, Kim. Aldrig kommer vi glömma dig.
 
8 November - 1 vecka i Egypten med mamma & pappa, så välbehövligt.
 
 24 November, var jag och mina favoriter på Swedish House Mafia i Stockholm. Detta var den bästa kvällen/helgen på länge, helt sjuuuuukt, så jävla mycket kärlek. Vi festade som aldrig förr och träffade så himla mycket människor!!! Minne för livet.
 
December har varit snöig,blåsig och om jag ska vara helt ärlig, fruktansvärd. Så mycket dagar då man bara vill va familjen.Julafton ska vi ju inte ens prata om. Du har varit så jävla saknad,Tobias..Eller rättare sagt, du ÄR så jävla saknad. Ord kan inte beskriva. Kan du inte bara komma hem igen?
 
Four will never be better than five
 
 
-
2013, vad händer nu?
Detta året ska vara min nya start. Jag har så mycket sorg inom mig,men som person har jag blivit starkare,man blir det av någon konstig anledning.Även fast man går ner sig, dag ut och dag in, så orkar man upp igen. Man har en änglavakt. Du kan va på botten, men ändå nå till toppen. Tobias du är med mig vart jag än är, vad jag än gör. Aldrig kommer jag glömma dig. Det enda jag önskar är att du ska komma tillbaka och jag hoppas att vi ses snart igen, för du betyder allt, det kommer du alltid att göra. Snart är det 1årsen du lämnade oss och jag kan faktiskt inte ens förstå det, att man gjort så mycket utan dig vid sin sida. I hjärtat har du alltid funnits med, men mitt framför mig har du inte talat,eller skrattat. Det gör så ont, när jag tänker på det.
 
Jag vet hur du var som person Tobias, jag vet hur mycket du brydde dig om alla andra och jag vet att du hade sagt såhär till mig om mitt kommande år,2013.
 
Lev ditt lev,ta ditt körtkort, åk till Ayia Napa, gå balen, ta studenten, åk till summerburst. Ha roligt och njut av din tid som student, du kommer inte ångra dig en minut! Efter studenten jobba och tjäna pengar, upplev sedan världen, för det gjorde jag och det var då jag var som lyckligast.
 
Tobias,jag lovar dig,jag ska göra allt detta, för dig och du ska få följa med i varje steg jag tar.
 
Jag älskar dig♥
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0