Skit vecka

Vaknade upp i Måndags och insåg åter igen att det är en riktig jävla skit vecka på ingång- och jag hade rätt. I 2 lediga dagar från jobbet har jag i princip bara sovit förutom en liten stund idag när jag var en sväng på stan med Sofie & Johannah.Annars är det sömnen som tagit över, för jag orkar inget annat. Jag orkar inte gå och träna, och  ikväll ligger jag och tittar i väggarna och har ångest inför imorgon när jag ska jobba hela dagen. Inom mig känner jag mig svag, uttråkad, ledsen, rädd,orolig. Det är så mycket känslor som tar över- jag kan inte hantera det och jag vill inte ha det såhär. Vad ska jag göra? Jag vill ju vara stark. Känna att det är skönt att vara ledig från jobbet och sedan när man ska jobba ska det också kännas bra, för då vet jag t.ex. att jag tjänar pengar osv- men det är precis tvärtemot- allt är så jävla jobbigt- så jävla in i helvetes jobbigt.
 
En nära vän sa till mig att jag inte får låta sorgen,rädslan,ilskan,tårarna hindra mig från att faktiskt ha roligt. Men tyvärr är det exakt det som händer nu. Känslorna tar över helt och jag vill ju bara hitta tillbaka och känna mig stark och glad.
 
Jag vill vakna upp med ett leende på läpparna, brevid dig-för hur jävla arg jag är på dig inombords för det du gjorde, så finns det fan ändå ingen som gör mig så glad och som jag känner mig så trygg med.  Ni kanske tycker det låter helt åt helvete fel och konstigt, men det är faktiskt så det är och också det jag känner. Att veta att du mår bra, att ha dig nära, är det absolut bästa som finns. Jag vet att det kanske inte blir så bra som vi en gång hade det, men eftersom jag inte tänker ge upp allt annat som är jobbigt just nu- så tänker jag inte heller ge upp - hoppet om dig och våran otroligt fina vänskap . Att få det som jag alltid velat ha det, är nog omöjligt- men vi kan mycket bättre än såhär, det vet jag, och även du, låt oss fixa det här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0