Jag ska visa dig

att jag är stark nog, för att bära all sorg.

 

Ett utdrag ur Laleh´s fantastiska låt.

"Jag fick hålla dig i handen, när du fick lämna dina drömmar, och försonas sen med tiden,

 jag fick se dig tacka livet, trots allt

- nu kan vi säga, att vi var där, en stund på jorden."

 

Tobias

 Jag drömmer ofta om dig. Om alla minnen och om hur du var som person. Jag tror inte du förstår vilket tomrum du har lämnat efter dig. Ibland kan jag vakna mitt i drömmen och känna att du är här någonstans, att du faktiskt lever.

Tänk er själva, känslan av att, den man älskar och saknar över allt annat har kommit hem igen.
Tänk er, efter all sorg, alla skrik och tårar, så är han äntligen hemma igen.

 Det värsta av allt är att lika fort  inser jag att det inte är sant. Du kommer aldrig någonsin att komma tillbaka, det var bara en dröm och det enda man vill är att somna om igen och hoppas att nästa gång blir drömmen till verklighet.

Det finns inte ord som kan beskriva, hur ont det gör inom mig och hur mycket jag saknar dig.

 ♥

Många säger att det kommer att lösa sig, att det kommer bli bättre med tiden. Men vad är det egentligen som ska bli bättre? Vad är det som kommer att lösa sig? När någon säger så till mig, blir jag bara arg. Jag har förlorat min bror och det finns inget eller ingen som kan göra så att han kommer tillbaka igen. Det finns inte heller någon eller något som kan få mig att glömma honom och gå vidare. Jag kommer aldrig att glömma dig, Tobias. Sorgen kommer alltid att vara med mig. Den kan vara hur jävla tung som helst, men jag är stark och jag lovar av hela mitt hjärta att jag ska bära med mig den, så långt jag kan.

Du var inte bara min bror, du var så mycket mer än så,
jag beundrade dig över alla gränser, och för mig kommer du alltid vara min förebild. Att du på bara någon sekund drogs bort från mitt liv, är det värsta jag varit med om, men jag vet att någonstans inom oss är vi alltid tillsammans och jag ska göra allt, för att göra dig stolt.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0