I mina ögon var du en poet

Vem kysste Elin,bakom ryggen på Marie?
Var det den store poeten, som hon var förälskad i?

Har idag suttit och läst igenom din gamla blogg. Du skrev alltid så jävla bra. Antingen berörde dina inlägg,eller så satt man och mest och skrattade åt dom. Jag minns att när du hade studenten och Ayia Napa framför dig, skrev du väldigt mycket i din blogg och eftersom min tid är inne nu, tänkte jag dela med en del du har skrivit. Fan, jag saknar dig så otroligt mycket,men jag lovar dig, jag ska uppleva hela denna jävla resan ändå, för det vet jag att du hade velat att jag skulle göra.

Ur Tobias arkiv:
 
6 Juni 2009
"Vet knappt om jag skriver nykter eller onykter men:
Tequilaaa, Saraaaaaaa, fylla, spya, GG, Baccardi.
AYIA FUCKING NAPA!

En vecka som jag aldrig glömmer."

 
18 November 2010
"Imorgon går tydligen 200-dagars av stapeln. För ett år sedan var det vi som räknade dagarna och hade Napa i kikaren (visserligen funderar somliga av oss på att, återigen, göra Napa osäkert i juli-10) men tiderna förändras och studenttiden, our fucking time of life, är ett avslutat kapitel. Själv minns jag 200-dagars som igår. Jag, Filip och Dannyboy agerade musketörer och helt okryddat var den utklädnaden den bästa under Oscars den kvällen. Men å andra sidan, vem lägger till vem och vad man är utlädd till när dimman är som tätast? Att hälsa med de vanliga standardfraserna var för oss förstföddsa nittiotalister obekant. Istället kunde det låta: ”Kul att se dig. Vad fin du är. Men vad ska du föreställa?” Jag antar att det lär bli samma grej imorgon. Annars var 200-dagars jävligt lyckat; Axel däckade på toaletten och vaknade upp full och utan minne dagen efter. Filip brände nästan ett fyrsiffrigt belopp i baren och själv brände jag 700 och som grädden på moset så stals mitt bankkort. Drygt 2000 länsades och största delen av pengarna spenderades på Akropolis enligt kontohistoriken. Så här i efterhand har jag funderat över det mest komiska med hela grejen och jag väljer mellan följande alternativ.

1. Att jag ringde, väldigt onykter, och spärrade mitt bankkort. Stackars Handelsbanken.
2. Att idioten till tjuv spenderade pengarna på stans sunkigaste pizzeria, vilken loser. Jag hade kanske inte väntat mig att killen skulle investerat i ett byggnadsprojekt eller skänkt bort pengarna till Röda Korset, men Face, MQ, Davids eller vad fan som helst?

200-dagars var överlag den sjukaste festen. Flest människor gjorde bort sig och flest människor hade svaga/obefintliga minnen av kvällen. Fantastiskt kul var det och jag är uppriktigt avundsjuk på alla treor som kommer beträda Oscars imorgon."
 
 
 
22 Juli 2010
"Kommer aldrig att glömma hur Daniel vek sig av skratt när jag, på den första studentfesten, fick mitt bankkort stulet och länsat på 2500 kr (tjuvarna spenderade det mesta på Akropolis för den intresserade). Han verkligen njöt av att se min bedrövade min morgonen efter och var inte sen att påpeka det för både släkt, vänner och lagkamrater.
För att bevisa vår hatkärlek emellan kommer här en payback.
Daniel var enligt rykten, fantastiskt jättefull i måndags på Club Monday och visst, inget fel med det. Men grejen är att killen tappade sin plånbok destanion unknown och det finner jag väldigt tillfredsställande. Plånboken innehöll nämligen bankkort, körkort och leg.
Riktigt kul tycker jag. Vore riktigt nice om han fick visa upp passet på Oscars nästa gång."
 
Och som pricken över i:et tänker jag också dela med mig av ett inlägg från Elins blogg.
Det är bara en mening tillägnad Tobias,men vafan gör det när det berör enda in i själen?

"Vart jag än är och vart du än är så kommer jag alltid älska dig Tobbe!"


Jag glömmer er aldrig.
www.tobbelarsson.wordpress.com
www.elinhedbris.wordpress.com
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0