#10 Tobias "Tobbe" Larsson♥

Många kanske inte tror att denna resan är stor,men det är den. Från att ha hållt på och leka med en boll sedan du var liten på stranden till att sedan bara gå uppåt. Jag tror och vet att Varbergs GIF bara var början på din karriär. Du älskade fotboll och lade ner väldigt mycket tid på det. Jag vet att det var det rätta för dig och du fick många fina priser och komplimanger som fotbollsspelare i GIF. Även fast det kunde vara stunder, då du kom hem från både matcher och träningar och var helt galen och förbannad över att det hade gått så dåligt, så älskade du verkligen det. Du lärde dig av dina misstag, vilket också din och min andra bror Daniel också gjort. Ni har tagit fotbollen relativit seriöst enda sedan ni började spela, eller pappa har iallafall gjort.. ;) Jag vet inte hur många gånger ni har kommit hem och varit så missnöjda att ni inte ens har velat prata med oss i familjen efter. Men jag vet också hur många gånger ni har kommit hem nöjda och varit på strålande humör efter en match. Pappa däremot har alltid velat ta diskussioner efter VARJE match, vare sig det har gått dåligt eller bra. Ibland har ni gillat det men ibland har ni riktigt hatat de och det kan jag faktiskt förstå, för fan vad ni skrek på varandra ibland. Pappa hade sin åsikt och ni eran.. Så många gånger jag och mamma har gått upp på våra rum och  stängt dörren om oss, för att slippa höra era olika uppfattningar om ja ni läser rätt, en FOTBOLLSMATCH.. Det är helt sjukt, vilka diskussioner det har varit här hemma..
 
Fotboll är något jag har hängt med och kollat på sedan jag var liten. Jag har alltid varit lika stolt över mina bröder. De har fått fina priser och många uppskattar dom så himla mycket. I fotbollen har ni alltid kallats "Bröderna Larsson" och varje gång jag hört de, har jag varit stolt. Det finns inte ord som kan beskriva hur mycket jag lärt mig av er när det gäller sport, men också annat. Om vi jämför hur ni och jag spelar, så förstår kanske alla att ni är miljoner gånger bättre än mig, men det handlar faktiskt inte om de. Det handlar om vad jag har lärt mig och vilken utveckling jag har fått genom att varje gång, sol som regn har gått och kollat på er. Jag har både spelat fotboll och innebandy,vilket ni också gjort. I varje match jag spelar tänker jag på vad ni kanske hade gjort i just den situationen osv. En grej jag aldrig kommer att glömma, var när jag precis hade börjat spela innebandy och var back. Då kollade jag på era matcher och såg att du,Tobias och även Daniel ibland, gick bakom mål och "började om" spelet. Ni kanske skrattar åt mig nu, för det gör jag med. Men så var det.
 
Jag vet att jag inte är ensam om att bo med en familj som ÄLSKAR sport. Ibland kan det vara ett besvär,när man inte kan se på något annat än sport på tv...... Antingen är det Barcelona som spelar, eller Arsenal, eller Sverige. Sen kan det ju faktiskt vara WIC eller så kan det vara Malmö, Göteborg, Varbergs Bois osv osv osv .. Ja ni förstår själva. Det spelar ingen roll vilket lag man hejar på eller vilken sport det är, för allt ska man kolla på. Varje match......( För det kan ju faktiskt ha med det laget man hejar på att göra med i ett senare tillfälle.. )
 
När jag skriver detta, har jag gråten i halsen men jag skrattar också. Jag skrattar för att jag glädjs åt att mina bröder alltid kommer va "Bröderna Larsson" och att min familj, alltid kommer vara min familj. Familjen som diskuterar, ibland väldigt onödiga saker... T.ex."Varför gick du inte på där?" "Varför backade du inte hem där?"
"Varför spelar han på din position och inte du?" osv osv .. Ni hör själva..
Många kanske tycker detta verkar speciellt och väldigt konstigt,men för mig är det inte det. Detta är min vardag. Man blir som man umgås och jag bara älskar det, iallafall ibland.. ;)
 
Och till dig Tobias...
Du är både min och många andras förebild.
Du gjorde allt för att få det så bra som möjligt.
Du gjorde allt för din familj,din flickvän, ditt jobb, dina vänner
men också allt för fotbollen.
 
Det gör mig så jävla stolt!!
#10 Tobias "Tobbe" Larsson
 ♥
Alltid älskad,Alltid saknad.
 

Vi glömmer dig aldrig!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0