Solsidan

Tobias var killen som älskade sol. Han var killen, precis som sin syster som gick i converse på vintern och gärna började använda sin skinnjacka så fort solen dök upp och det bara blev någon plusgrad ute. Solglasögon var också viktigt. Hade man det så såg jag man ju rätt " stekig " ut, om Tobias själv hade fått uttrycka sig. Många gånger har du blivit kallad "Stekare", "Kungen" osv, inte konstigt tänker jag nu, för det var ju precis det du var.
Jag glömmer aldrig när du landade på landvetter med Kalle, efter att ni kommit hem från att ha varit borta i några månader i Asien. Du kom ut i nyinköpta snygga svarta jeans, en snygg skjorta och din nya skinnjacka på. Det kallar jag steeeeek om man jämför med Daniel som kom ut i mjukisbyxor,luvtröja och allmänt sleten efter att också varit borta några månader i Thailand. Det var nog första gången jag sa att du var "snygg".
(För att ha suttit i ett plan i hur många timmar som helst..;))
Bilden nedan är från Asien-resan 2011. Ni ser ju själv vilka de ska efterlikna. Inga mindre än dom i SOLsidan. Tobias var som många andra helt besatt i solsidan och rykterna går också om att du var riktigt bra på att åka segway. Det var ju inget jag kuna ana direkt,men jag är glad för din skull. Att du gav dig på den där och gled runt i solen med din tröja, som du var så stolt över. " Do you know,who I´am?"


Jag minns allt som igår och jag vill föralltid minnas det.
men FAN, vad jag saknar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0